středa 15. září 2010

Pracovní pondělí 15.týden

Tenhle týden byl intenzivní. Dost materiálů jsem měla vyrobených už dříve, kdy jsem si s nimi hrála s Jáchymkem, takže na přípravu to byla pohoda. Téma bylo OVOCE (teda hlavně jablka :-o)

1. Přiřazování části k celku

Zdroj: www.montessoriforeveryone.com
Je to celkem 12 párů, Beatce jsem to pro zjednodušení dávala ve třech sadách po čtyřech, při všech dvanácti by se nedokázala soustředit a nedělala by nic :-o


2. Řada podle velikosti

Šest jablíček různé velikosti. B. docela šlo vyhledávání a skládání tak, jak je na prvním obrázku, pokud jsem chtěla skládat od nejmenšího, byl problém. Asi pořád ještě plně nerozumí pojmu "nejmenší" a tak skládá jak je zvyklá od největšího.
Zdroj: http://www.filefolderfun.com/SubjectApples.html

3. Posloupnosti

Zdroj: www.montessoriforeveryone.com

Vzor ABAB už B. vcelku zvládala, tak jsme vyzkoušely ABC. Čas ukáže nakolik tomu opravdu rozumí :-)

4. Co tam nepatří

Zdroj: http://prekinders.com/visual-printables/ , horní proužek je z nějakého pracovního sešitu

Vybrala jsem ty lehčí, kde byl odlišný prvek výrazný, šlo mi o posílení vnímání stejný x jiný.

5. Třídění malý x velký

Zdroj: ?

Třídění podle velikosti B. vcelku nemá ráda. Při dohledu a neustále slovní podpoře ("je to velké nebo malé jablíčko?") to zvládne, ale je to, řekla bych, s donucením :-o No co, i já někdy musím dělat věci, které mě nabví.



6. Pexeso

Čtyři páry krtečkového pexesa s ovocem. Oblíbené, bylo za odměnu :-)

7. Obrázkové karty

Z rané éry naší zrakové stimulace a podpory pasivní slovní zásoby. Jsem ráda, že jsem je tenkrát vyrobila, dodnes patří tyhle karty k Beatčině nejoblíbenější zábavě.

8. Stíny

Zdroj: ? (byly to nějaké kreativní stránky výrobce tiskáren, snad Canonu?)

Úkolem je přiřadit obrázek ke stínu.

9. Třídění ovoce

Zdroj: Šimonovy pracovní listy 8

Dítě má podle zadání nejprve jednotlivé ovoce vymalovat správnou barvou a potom čarou spojit se správným košíkem. Betace jsem to usnadnila vymalováním (mohla se tak řídit barvou) a vystříháním.



10. Různé tvoření a malování

Malování rozpůleným jablkem. Beatka nepochopila princip tisknutí, ale i tak si užila chvilku zábavy. A na své výtvory je vždz patřičně hrdá - musíme je dát na nástěnku a tatínek po příjezdu z práce je k nim ihned dovlečen (doslova).


Zkoušeli jsme svislé čáry (jablíčka padají na zem) - Beatka potřebuje přidržovat ruku na předloktí, ale úspěchem pro mne je, že si tu ruku nechá vést a že stačí jen lehká dopomoc.

"Vybarvovali" jsme ovoce z nějaké omalovánky. B. měla nejprve vždy ukázat, kde které ovoce je a vybrat správnou barvu. Tu u něčeho určila dobře, u něčeho ji to bylo šumák.

Koláž jablíčka - B. měla nastříhané červené kousky a jablko jsem ji natřela lepidlem, kousky papíru potom lepila. Lepení je teď vůbec zábava (lepili jsme i koláž ovoce vystříhaného z letáků supermarketů, ale tenhle výtvor senedožil focení :-)). Bohužel ta naše jemná motorika :-( U takových věcí mi to příjde vždycky trochu líto, protožeje vidět, že má o to B. zájem, ale ruce prostě neposlouchají. Ale cvičení dělá mistra !

Jabloň - strom byl předlepený. Myslela jsem, že by B. mohla zvládnout papír mačkat, ale i tohle bylo nad její možnosti. Takže další námět, co zkoušet z dobře dostupných zdrojů (budeme mačkat letáky :-)).Jablíčka jsem teda mačkala já a B. si je lepila.


5 komentářů:

  1. Super, moc obdivuju, jak jsi šikovná a vyrábíš si ty pomůcky a vždycky na nějaké téma :)

    řazení největší- nejmenší potřebujeme taky, Beatka je moc šikovná, a výkres krásnej..a jablíčko ještě víc :)

    OdpovědětVymazat
  2. Když mě to dělání pomůcek dost baví :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Fakt super, čerpám tady hodně inspiraci :) já jsem na ruce levá jak šavle( že by dyspraxie?:D:D:D). Jsem ráda, že vystřihnu rovně čtvereček, takže u mě nějaká výroba nepřichází v úvahu. Většinu věcí máme z Rané péče, nebo je koupím a ted mi bude pomáhat logopedka. Já najdu to, co potřebujeme a ona mi to vyrobí :P

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkné, nedivím se, že je Beatka na své výtvory pyšná!

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, máš u mě něco na blogu:-) http://ojarovi.blogspot.com/2010/09/podzimni-oceneni.html

    OdpovědětVymazat