středa 1. prosince 2010

Pracovní pondělí 17.

Netématické a spíše takový průřez jedním naším dopolednem, kdy Beatka byla po nemoci už zdravá, ale ještě doma.

Ráno ještě v pyžamech:-o začínáme s pomocí v domácnosti aneb třídění lžiček, vidliček a nožů z myčky. A ještě nakrmit kočičky - granule končí i mimo misku, ale většinou to Beatka bez připomínání sama posbírá. Uklízení po sobě se začíná vyplácet, i ve školce ji za to dost chválí. Následuje zdokonalování sebeobsluhy - vysvlékání z pyžama a samostatné oblékání tepláčků (někdy s menší, jindy s větší dopomocí).

Zandávání válečků do správných otvorů podle velikosti spojené s procvičováním barev. U toho musím hodně napovídat, pokud vytáhnu jen polovinu (je jich tam deset) jde to líp :-)
Jednoduché vkládačky geometrických tvarů - pro nás úžasná hračka, po vyskládání obrázků následuje uklízení, při kterém si B. procvičí třídění tvarů.
Další aktivitu - přiřazování tvarů k obrysům si Beatka zvolila sama.
Následuje přestávka - Beatka si hraje na strašidlo.

Další samostatně zvolená činnost - motorická deska se zámky a ukrývání obrázků z pexesa. Oblíbené.
Přestávka na čaj a potom hrajeme pexeso. Momentálně jsme na šesti dvojicích, Beatka sama nechce otáčet obrázky zpět, na tohle je dobré pexeso na počítači, kde se obrázky zpátky otočí samy.


Práce s VOKSem - otázka "Co vidíš?" a okruh oblečení.
Přiřazování obrázků cizokrajných zvířat a jejich poznávání.
Přestávka - i panenky (a slon) se musí napít.
Třídění oblečení - boty/kalhoty.
Procvičování porozumění - otázky "Co si oblečeš na nohy?...na hlavu...kolem krku...aby ti nebylo zima na ruce...atd."

Prozatím stačí, Beatka si "řekne" o puštění DVD s Míšou a maminka může jít vařit oběd.

4 komentáře:

  1. Náádhera!!! Beatka je šikulka. Jenda tolik úkolů nestihne ani za týden. A o sebeobsluze nemůže být ani řeč... Snad se někdy dočkám. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsme na tom stejně, taky toho tolik rozhodně nestihneme. Jste skvělé!:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, tohle je s Beatkou obrovská výhoda, že jak se neumí moc (rovná se vůbec)zabavit sama, tak strašně ráda dělá "úkoly". I sama si ukazuje, že chce něco dělat. Ale zase aby to nebylo tak moc růžové, potřebuje při všem podporu a dohled, aby to dodělala, její pozornost je dost krátkodobá.
    A já, když koukám na vaše (a různé jiné) blogy, tak "tiše závidím" motoriku vašich dětí a říkám si, jestli se k tomu někdy dopracujeme. Příkladem můžou být puzzle a vkládačky - co z toho, že Beatka přesně ukáže, kam co patří, když se není schopná na to místo trefit a dílky spojit. Tak nám k samostatnému hraní ještě dlouho vydrží kyblík na vhazování tvarů, ten totiž zvládne bez pomoci.

    OdpovědětVymazat
  4. Dodatek, který se mi nějak smázl - jasně, že je naše šikulka a sluníčko. A snad jí tou "prací" nijak netrápím, protože je to věčně usměvavé dítko.

    OdpovědětVymazat